Известие

Collapse
No announcement yet.

156sw 2.0т.с. харч на масло или друго...

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • 156sw 2.0т.с. харч на масло или друго...

    Здравейте. Имам алфата от скоро. 2.0 155к.с. селеспиид. Не съм имал тази чест да карам алфа до сега и сега попаднах на мотор който при смяна на масло ми изгори за 1000км около 3л. което не е съвсем нормално. Не съм я пипал още и ремонтирал / само цялата предница /. Преди да съм пръснал мотора на масата имам едно две питания! Има ли при всмукателния колектор някавъ пиниз който може да ми харчи маслото ? И има ли опция да го харчи от лошо масло 10в40.

  • #2
    Първоначално публикувано от sonny2 Покажи съобщение
    Здравейте. Имам алфата от скоро. 2.0 155к.с. селеспиид. Не съм имал тази чест да карам алфа до сега и сега попаднах на мотор който при смяна на масло ми изгори за 1000км около 3л. което не е съвсем нормално. Не съм я пипал още и ремонтирал / само цялата предница /. Преди да съм пръснал мотора на масата имам едно две питания! Има ли при всмукателния колектор някавъ пиниз който може да ми харчи маслото ? И има ли опция да го харчи от лошо масло 10в40.
    Обезглавяване на мотора, проверка на гумичките на клапаните, проверка на бутала и сегменти.
    Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
    Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
    Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
    Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от dansguardian Покажи съобщение
      Обезглавяване на мотора, проверка на гумичките на клапаните, проверка на бутала и сегменти.
      А след ремонта нещо по картерната вентилация ? Видях ,че филтъра е в капака на клапаните. Има ли я опцията с монтиране на ойл танк или да си карам с този капак .

      Comment


      • #4
        Ако пружинката на клапана е ОК - не. Иначе има ремонтни комплекти за този клапан, около 20 лв. бяха. Но 3 литра на 1000 км. е повече от притеснително. Може да е и гарнитура на главата, абе без отваряне на мотора всичко са хипотези.
        Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
        Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
        Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
        Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от dansguardian Покажи съобщение
          Ако пружинката на клапана е ОК - не. Иначе има ремонтни комплекти за този клапан, около 20 лв. бяха. Но 3 литра на 1000 км. е повече от притеснително. Може да е и гарнитура на главата, абе без отваряне на мотора всичко са хипотези.
          този клапан не е ли в самият капак ? или се бъркам

          Comment


          • #6
            Не помня вече, преди 5-6 години я правих процедурата с този клапан. А иначе ремонтният комплект е това:

            http://www.axm-auto.com/index2.php?b...351&subcat=367

            Но още навремето беше дефицитен и трудно се намираше.
            Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
            Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
            Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
            Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

            Comment


            • #7
              Това не е нормално харчене на масло. Когато някой в днешно време каже за "гумички на клапани", все го гледам като изкопаемо. От поне 25-30 години тия гумички не са като ония, на Жигулите.
              Ето ти ги причините за такъв разход на масло, ако мотора не е над 600 000-800 000 км:
              1- неподходящо масло- иди си сипи наливно Аджип 10-40 от някоя масларница и покарай с него. Аз карам с такова и нямам оплаквания.
              2-Износени свещи или изобщо грохнала запалителна уредба. Когато мотора пропуска тактове, сегментите действат като маслени помпи и помпат масло в цилиндрите.
              3- Запекли сегменти- мериш компресията.
              Изобщо- смени маслото, сложи му една добавка "Ресурс" и поне единият комплект свещи и виж какво ще се получи.
              За масленият сепаратор сам си се сетил. Огледай се и дали наистина го гори мотора това масло или просто не изтича от някъде. Аз така бях полудял с гальотата на жената, а се оказа хлабав маслен филтър.
              Успех!
              На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
              Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

              Comment


              • #8
                Когато нЕкой каже "неподходящо масло", веднага същият "насочва" към "правилната" марка. Колеги, маслото, което наливам не го забърквам в мазето от разсол, винервайс, стипца и нишадър. Каквото и масло да сложиш на 156цата е все тая, стига то да е марково и да отговаря на предписаният в менюъла вискозитет. Всеки си има любима марка масло, факт е, че с всякакви знайни и незнайни марки колите си вървят. Амин!
                Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
                Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
                Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
                Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

                Comment


                • #9
                  Благодаря за съветите. Утре ще измеря компресията защото то от нея се почва ,но не исках да се отчайвам от самото начало аххахах . днес отворих масления сепаратор. нищо особенно. Пружинката се беле отпуснала малко. Смених я и смених и уплътнението. Бях сипал евтино масло Ветол или Витол се тая.Сега сипах 10в40 ФУКС.Утре ако на компресия всичко е наред ще сменя 8те свещи.Днес Източих маслото/точно 2.2л. от 4.4л. 50% за няма и 1к км. /

                  Да не отварям нова тема. Селеспееда ми направи впечатление ,че тази сутрин предавките 1.2.3.4.5 мигаха за някакво време. / като цяло се набих в ебати филма с тая кола/.
                  Last edited by sonny2; d.m.y г., 21:52.

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от dansguardian Покажи съобщение
                    Когато нЕкой каже "неподходящо масло", веднага същият "насочва" към "правилната" марка. Колеги, маслото, което наливам не го забърквам в мазето от разсол, винервайс, стипца и нишадър. Каквото и масло да сложиш на 156цата е все тая, стига то да е марково и да отговаря на предписаният в менюъла вискозитет. Всеки си има любима марка масло, факт е, че с всякакви знайни и незнайни марки колите си вървят. Амин!
                    А ето, че точно тука не си в час. Маслото не е само вискозитет. Ако беше така, нямаше точно производителите да упоменават не само вискозитета, но и марката
                    А освен това, на старите ми три кошници даже препоръчваха 20-50, ама не съм видял боксер да се е похвалил от такава експлоатация. Сегашната си дойде с марков Разсол, пардон! Репсол и тракаше като трактор.
                    Точно от такова отношение към маслата една друга група от коли пушляват по пътищата и Тръмп се е наканил да им разшири ауспусите
                    Ама всеки сам се
                    На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                    Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                    Comment


                    • #11
                      Тук мога само да се съглася с Морди.

                      Не всяко масло става, дори да отговаря на спецификацията за вискозитет.

                      Всеки двигател си "търси" маслото.

                      Вече има и масла предлагани от производителите които са с един вискозитет като оригиналното, НО изрично е посочено че са за двигатели над 100 000, 150 000, дори 200 000км.В определени граници вискозитетът също "играе" - тоест варира и може да по-близо до долната граница на стандарта или неговата горна граница.

                      Три литра за 1000км за първи път чувам.Единствено немските кошници с 1.8ТFSI и 2.0ТFSI могат да достигнат подобен разход.

                      Аз намерих и по-евтино тази част, но не е налична: https://www.carparts-pros.com/page_1_3.php#oeformo


                      ======================================

                      Фукс е едно от малкото добри масла.
                      Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

                      Comment


                      • #12
                        Пичове, хайде да спрете с алабалистиката за маслата и да не разводневате темата на колегата. Има отделна тема, посветена на маслата, в нея са писали и колеги, на които въпреки екзотиките, които наливат, колите им вървят на поразия.
                        Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
                        Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
                        Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
                        Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от dansguardian Покажи съобщение
                          Пичове, хайде да спрете с алабалистиката за маслата и да не разводневате темата на колегата. Има отделна тема, посветена на маслата, в нея са писали и колеги, на които въпреки екзотиките, които наливат, колите им вървят на поразия.
                          +1

                          Ако някой смъкне разхода на масло от 3л./1000 км. на нормален, подбирайки масло от даден производител, получава нобелова награда.

                          По-нагоре се спомена и за свещите, като за фактор. Според мен, не са.
                          Last edited by ecotronic; d.m.y г., 13:30.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #14
                            Моята кола гореше 1л. на 1000км. пробвах с 5-6 различни масла, от GM до Bardahl и Millers, и 10W60 сложих. Много ясно че си беше все същата масларка, докато не ремонтирахме двигателя.
                            1996 164 Super T.S | 2003 166 20V Sportronic Distinctive + Haes & Webasto | 02/2006 159 SW JTDм 150 CAVALLI HIGH DPFon

                            Comment


                            • #15
                              Провери първо компресията на всички цилиндри. Това със свещите и смяната на масло е простотия...ако са за смяна, колата ще прекъсва и няма да върви добре. Ако си решил да ги сменяш, почни първо с големите и сложи NGK предписаните от производителя.
                              При меренето на компресия, ако някой от цилиндрите има по-малко, направете трика с наливането на масло в този цилиндър и замерете отново - ако се качи компресията са сегменти, ако е същата, проблема е горе в главата.
                              Now: 156 2.5 V6 24V
                              Ex: 147 Ti, GT V6, 147 1.6, 145QV, 155 TS, Gtv Cup pack, 75 1.6 I.E.

                              Comment

                              Working...
                              X